تعیین تکلیف پروژه‌های متوقف‌شده دانشگاه اصفهان

سرپرست دانشگاه اصفهان به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این دانشگاه پرداخت.

هوشنگ طالبی در گفت‌و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی این دانشگاه اظهار کرد: زمانی که دانشگاه را تحویل گرفتیم پروژه‌های عمرانی از ۳ تا ۷۰ درصد پیشرفت کرده و متوقف شده بودند و تنها پروژه دانشکده علوم و فناوری‌های نوین نیمه فعال بود.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف پروژه‌ها، تسویه بدهی‌ها و فعال کردن ساختمان‌ها از اقدامات دو سال اخیر مدیریت دانشگاه بوده است، افزود: دانشگاه بالای ۱۵ میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی بدهی داشت و به همین دلیل پروژه‌ها متوقف بودند.

سرپرست دانشگاه اصفهان ادامه داد: پروژه دانشکده اقتصاد که حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشت را دوباره فعال کردیم و توانستیم آن را به پیشرفت ۹۰ درصدی برسانیم. این پروژه تا پایان سال جاری اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد. در حال حاضر دو زون این پروژه تمام و به دانشکده اقتصاد تحویل داده شده و بدهی‌های این پروژه نیز تسویه شده است.

طالبی با اشاره به پروژه دانشکده زیست‌شناسی خاطرنشان کرد: زمان تحویل گرفتن دانشگاه، پروژه زیست‌شناسی ۴۰ درصد جلو رفته و متوقف شده بود. این پروژه را به مناقصه گذاشته و پیمانکار جدید انتخاب شد و از بهمن ۹۳ دانشگاه با پیمانکار جدید قرارداد بست و پروژه را اسفند ۹۳ تحویل پیمانکار دادیم. اگر روند و سرعت کار همین‌گونه باشد در مهرماه سال ۹۵ این ساختمان تکمیل و تحویل گروه زیست‌شناسی داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بخش تربیت بدنی مشکلات بسیاری داشته است، توضیح داد: دانشگاه به پیمانکار این پروژه بدهکار بود و پیمانکار نیز مدعی بود. به دلیل اینکه پیمانکار پروژه را متوقف کرده بود، طبق ماده ۴۶ و ۴۷ قرار بود پیمانکار را معلق کنیم، اما سرانجام با پیمانکار به توافق رسیدیم و بدهی‌ها را پرداخت کردیم.

سرپرست دانشگاه اصفهان اضافه کرد: در خصوص پروژه‌های تربیت بدنی اسناد مناقصه تهیه شد و از طریق تمهیدات اندیشیده شده وام بانکی و کمک خیرین پیش‌بینی می‌شود بعد از انتخاب پیمانکار بین یک تا دو سال پروژه کامل شود.

طالبی با بیان اینکه ورزشگاه حجاب مشکل فنی دارد و ساختمان مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی نیست، تاکید کرد: این پروژه مشکل تهویه دارد و هوای خوبی برای استفاده ورزشی ندارد، همچنین در خصوص پروژه ولایت با اطلاعات غلطی که به مدیریت قبلی دادند این پروژه غیرمنصفانه متوقف شد. برای راه‌اندازی این پروژه‌ها رایزنی‌هایی صورت گرفت تا با کمک خیرین و اداره ورزش و جوانان استان پروژه‌ها را دوباره فعال کنیم.

وی در خصوص نقش خیرین در پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: مجمع خیرین در پروژه اقتصاد فعال شد اما به این نتیجه رسیدیم که نباید مجمع خیرین به عنوان پیمانکار طرف قرار داد دانشگاه اصفهان شود. با این وجود قرار شد پروژه اقتصاد به بهره‌برداری برسد و بعد از آن مجمع خیرین در جهت درست که جذب خیرین است، فعالیت کند تا خیرین در امر دانشگاه سازی کمک کنند.

سرپرست دانشگاه اصفهان در خصوص تعیین تکلیف ساختمان پژوهشگاه شاخص پژوه خاطرنشان کرد: در دانشگاه بین شاخص پژوه و نماینده دانشگاه رایزنی‌ها و توافقاتی صورت گرفته و وزارت علوم در این قضیه نظارت و حکمیت می‌کند و آینده خوب و روشنی را در تعیین تکلیف و توافق در مورد ساختمان شاخص پژوه پیش‌بینی می‌کنیم.

نوشتهٔ پیشین
آغاز تکمیل ظرفیت پیام‌نور از یکشنبه
نوشتهٔ بعدی
رشد منفی پذیرش دانشجو در استان مرکزی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!