وام دانشجویی :پرداخت حدود ۵ میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان علوم پزشکی اهواز

وام دانشجویی :مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تشریح شرایط و جزئیات اعطای انواع وام‌های دانشجویی در این دانشگاه، گفت: دانشجویان برای دریافت هر نوع تسهیلات در تمام طول سال تحصیلی می‌توانند اقدام کنند.

دکتر بیژن حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی اهواز وام‌های تحصیلی، اجاره و ودیعه مسکن، ضروری و شهریه را به دانشجویان متقاضی ارائه می‌کند، در خصوص سقف وام تحصیلی در سال جاری، اظهار کرد: این وام به‌صورت ماهانه برای دانشجویان مجرد ۶۵۰ هزار ریال و برای دانشجویان متأهل ۸۵۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است که در نیم سال اول با احتساب ۴٫۵ ماه تحصیلی و در نیم سال دوم برای ۵٫۵ ماه تحصیلی پرداخت می‌شود؛ وام تحصیلی اختصاص به دانشجویان روزانه دارد.

وی همچنین با اشاره به نحوه محاسبه وام اجاره مسکن ویژه دانشجویان روزانه، تصریح کرد: سقف این وام ماهانه ۵۰۰ هزار ریال برای دانشجویان مجرد و ۷۵۰ هزار ریال برای دانشجویان متأهل است که این رقم نیز با احتساب ماه‌های هر ترم تحصیلی پرداخت می‌شود. دانشجویان روزانه غیر حقوق بگیر، غیر شاغل و غیر دستیاران با ارائه اجاره‌نامه معتبر و سند تعهد محضری ضامن می‌توانند نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وام ضروری را یکی دیگر از انواع تسهیلات برای دانشجویان روزانه برشمرد و افزود: مبلغ این وام در مقطع کاردانی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، مقاطع کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و ارشد سه میلیون ریال و دکتری حرفه‌ای و تخصصی ۶ میلیون ریال است.

حسین‌پور با اشاره به تفاوت‌های زمانی اخذ این سه وام، خاطر نشان کرد: پرداخت وام تحصیلی و وام اجاره مسکن به‌جز برای دانشجویان جدیدالورود در نیم‌سال اول در بقیه نیم‌سال‌های تحصیلی امکان‌پذیر است اما وام ضروری از سال دوم به دانشجویان متقاضی ارائه می‌شود و هر فرد فقط یک‌بار در طول تحصیل می‌تواند از این نوع وام استفاده کند.

وی در خصوص وام ودیعه مسکن نیز با بیان این‌که این وام برای دانشجویان تحصیلات‌تکمیلی دوره‌های روزانه با سقف ۶۰ میلیون ریال و مقاطع کاردانی و کارشناسی ۳۶ میلیون ریال قابل پرداخت است، گفت: وام ودیعه مسکن به دانشجویان متأهلی که در خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه ساکن نباشند، ارائه می‌شود؛ متقاضی موظف است حداکثر سه ماه بعد از فراغت از تحصیل، قطع تحصیل یا اخراج، مبلغ ودیعه مسکن دریافتی را یک‌جا (غیر قابل تقسیط)، به حساب صندوق رفاه واریز کند. ارائه اجاره‌نامه معتبر و زندگی در شهر محل تحصیل به‌همراه همسر، از دیگر شرایط اعطای این وام است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: وام تبصره ۲(شهریه) نیز به همه دانشجویان شهریه‌پرداز اعم از دانشجویان شبانه و پردیس بین‌الملل تعلق می‌گیرد؛ سقف این وام در هر نیم‌سال تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۲۵۰ هزار تومان، مقطع کارشناسی پیوسته ۷۰۰ هزار تومان، مقطع کارشناسی‌ارشد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان دکتری حرفه‌ای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مقاطع تخصصی نیز چهار میلیون تومان است که به‌ترتیب برای این مقاطع حداکثر در چهار، هشت، چهار، هشت و پنج نیم‌سال تحصیلی قابل پرداخت است.

حسین‌پور با بیان این‌که وام شهریه سال گذشته به علت عدم اختصاص اعتبار از سوی بانک‌های عامل پرداخت نشد، خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ تا کنون هیچ‌گونه تخصیصی صورت نگرفته و صندوق رفاه در این نوع وام تنها به‌عنوان رابط عمل می‌کند. بازپرداخت هر نوع تسهیلات ۶ ماه پس از فراغت از تحصیل آغاز می‌شود؛ همچنین ارائه سند تعهد محضری از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ هر نوع وام است.

وی با اشاره به امکان اعطای وام زیارت به دانشجویان خاطرنشان کرد: این وام جهت سفر به عتبات عالیات به مبلغ پنج میلیون ریال به متقاضیان ارائه می‌شود که تنها یک‌بار در طول هر مقطع تحصیلی قابل پرداخت است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که به کلیه تسهیلات به‌جز ودیعه مسکن چهار درصد کارمزد تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین دانشجویان وام‌گیرنده در صورتی‌که نسبت به بازپرداخت به‌موقع وام اقدام عمل نکنند، مشمول جریمه می‌شوند.

حسین‌پور درخصوص عملکرد اداره رفاه این دانشگاه، افزود: در نیمه نخست امسال وام ودیعه مسکن به ۱۵ متقاضی در مجموع به مبلغ ۷۷۶ میلیون ریال، وام اجاره مسکن به ۲۳ دانشجو در مجموع به مبلغ ۷۳ میلیون و ۳۹۲ هزار ریال، وام ضروری به ۲۲۰ نفر در مجموع به مبلغ بیش از ۵۴۵ میلیون و ۷۱۸ هزار ریال به دانشجوان پرداخت شد؛ همچنین وام تحصیلی به هزار و ۵۱۵ دانشجو در مجموع به مبلغ سه میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال صورت گرفت.

وی تصرح کرد: در مجموع در ۶ ماهه نخست امسال بیش از چهار میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریان تسهیلات در قالب انواع وام‌های دانشجویی به هزار و ۷۷۳ دانشجوی دانشگاه پرداخت شد.

نوشتهٔ پیشین
جایگاه نامشخص رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در دانشگاه‌ها
نوشتهٔ بعدی
اعطای مجوز تأسیس مراکز علمی کاربردی به واحدهای صنعتی سمنان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!