پذیرش دانشجوی غیر ایرانی ، وظیفه ملی و منطقه ای

معاون امور بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر جذب دانشجوی غیر ایرانی را لازمه ی حفظ شأن این دانشگاه دانست و آن را وظیفه ای ملی و منطقه ای خواند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه و کنکور گروه علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در گردهمایی ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه امیر کبیر ،مسگر پور طوسی معاونت امور بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص اقدامات این دانشگاه در زمینه ی جذب دانشجوی غیر ایرانی گفت: یکی از مهمترین استراتژی های ما جذب دانشجوی غیر ایرانی به ویژه دانشجوی مسلمان است که موفق شدیم با انعقاد تفاهم نامه های متعدد با وزیر علوم کشور عراق و همکاری با تمام دانشگاه های دولتی و به تبع خصوصی این زمینه را فراهم کنیم و در آینده میزبان دانشجویان کشورهایی همچون لبنان خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از برتری های دانشگاه امیرکبیر تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در دانشکده ها همچون سایر دانشجویان است و البته اگر هم کمبودی در ارائه ی امکانات باشد برای تمام دانشجویان این مشکلات وجود دارد.

طوسی اظهار داشت: در حال فراهم کردن زیر ساخت های رفاهی ،آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان غیر ایرانی هستیم و تجهیز کردن خوابگاهها و تدارک برنامه های فوق برنامه و برنامه های تفریحی در دستور کار است. در حال حاضر با تاسیس مرکز سواد در دانشگاه امکان فراگیری زبان فارسی و انگلیسی برای این دانشجویان فراهم شده است.

وی در پایان اضافه کرد: جذب دانشجوی غیر ایرانی جزو برنامه های اصلی ماست و این امر برای حفظ شأن این دانشگاه لازم است. پذیرش دانشجویان خارجی وظیفه ی ملی و منطقه ای ماست و این امر به بهبود سطح و رتبه ی علمی کشور کمک می کند.

,
نوشتهٔ پیشین
شرط صدور دانشنامه برای دانشجویان ارشد علمی کاربردی
نوشتهٔ بعدی
دوراهی دانشجویان پس از فارغ‌ التحصیلی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!