راه اندازی مقطع ارشد حقوق بین الملل در واحد علوم و تحقیقات

کارشناسی ارشد

مدیر گروه حقوق عمومی و بین الملل علوم و تحقیقات با بیان اینکه در حال حاضر رشته های حقوق عمومی در مقطع دکتری و حقوق بین الملل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در واحد علوم و تحقیقات فعال هستند گفت: مقطع کارشناسی ارشد حقوق بین الملل واحد علوم و تحقیقات در سال جاری راه اندازی شده است.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سید محمد هاشمی افزود: دانشگاه مجموعه ای است که با توجه به حضور اساتید و دانشجویان می تواند به عنوان یک نهاد در ساماندهی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بین المللی و غیره نقش به سزایی ایفا کند.

وی با اشاره به ظرفیت اساتید حقوق و علوم سیاسی این واحد گفت: از آنجایی که در حوزه ای مانند حقوق بین الملل رابطه دولتها با دولتها مطرح است، می توان از ظرفیت اساتید واحد علوم و تحقیقات برای بهبود هرچه بیشتر روابط بین الملل بهره جست.

دکتر هاشمی در ارتباط با برنامه های آتی گروه حقوق عمومی و بین الملل واحد علوم و تحقیقات خبر داد: راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق عمومی در این واحد را پیگیری می کنیم و در صورت تأیید، از سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع خواهد شد. همچنین گرایش هایی همچون حقوق تجارت بین الملل، حقوق محیط زیست و …. نیز از جمله پیشنهادات این گروه برای راه اندازی در واحد علوم و تحقیقات است.

وی گفت: خوشبختانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات به واسطه حضور اساتید برجسته و با تجربه و تراز اول از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است و همین امر موجب افزایش وزن علمی این دانشکده در بین دانشکده های حقوق و علوم سیاسی کشور شده است. البته برای پیشرفت روز افزون به دنبال جذب اعضای هیأت علمی جوان و نخبه نیز هستیم.

مدیر گروه حقوق عمومی و بین الملل علوم و تحقیقات، با بیان اینکه مقالات ISI معیار و ملاک مناسبی برای ارزیابی اساتید و دانشجویان نیست، تصریح کرد: به نظر من بهتر است به جای این مقالات، چاپ مقالات را در مجلات علمی و پژوهشی معتبر داخلی، معیار سنجش اساتید و دانشجویان قرار داد تا به این طریق علاوه بر جلوگیری از خروج علم مانع خرید و فروش مقالات نیز شویم.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در حقوق عمومی که به نوعی می توان آنرا ناظر بر روابط دولتی دانست، ارتباط بین دولت با مردم، بخش خصوصی، دولت های دیگر و … مطرح است.

نوشتهٔ پیشین
آزمون دکترای تخصصی در ۸ شهر برگزار شد
نوشتهٔ بعدی
اجرای نظام ارزشیابی مراکز در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی لرستان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!