بودجه دانشگاه تهران مایه شرمساری است

کنکوران

رئیس دانشگاه تهران گفت: در سال ۹۳ بودجه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان به دانشگاه اختصاص یافت که این بودجه مایه شرمساری است.


به گزارش خبرنگار مهر، نیلی احمدآبادی امروز در مراسم رونمایی از «ربات‌ انسان‌نمای سورنا ۳»، گفت: این کار بزرگی است و مایه افتخار دانشگاه تهران به شمار می‌رود، ولی من درس‌های دیگری از این پروژه گرفتم و آن هم انجام یک کار تیمی موفق بوده است.

وی با بیان اینکه تمام ضعف‌ها در مدیریت پژوهش و فناوری، عدم انجام کار تیمی است، گفت: کار تیمی به خوبی اثر خود را در این پروژه نشان داد و این کار جمعی از خود ربات سورنا بزرگتر است. پس فرهنگ کار تیمی باید توسعه یابد.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه باید تحقیقات در دانشگاه پشتیبانی شود، گفت: باید از بزرگترین سرمایه‌های کشور و منابع علمی و سرمایه‌های انسانی، حمایت شود تا توسعه پایدار به وجود بیاید.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران، رکورد انتشار مقالات علمی در ژورنال‌ها و نشریات معتبر دنیاست که توانسته ما را در این حوزه زبانزد کشورهای دیگر کند.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه تهران در میان ۱۵ دانشگاه عمده کشور نقش محوری در تولید و انتشارات این مقاله‌ها را داشته‌ایم. تقریباً می‌توان گفت دانشگاه تهران سهم ۱۱ درصدی در تولید مقاله داشته است.

نیلی احمدآبادی با اشاره به بحث متقاضیان ورود به دانشگاه تهران، گفت: در این بخش موضوع خالی بودن صندلی‌های دانشگاه مطرح می‌شود که این موضوع دانشگاه‌های بزرگ و مطرح را دربر نمی‌گیرد.

به گفته وی، بیش از ۳۰۰ هزار نفر از رتبه های بالای فیزیک و ریاضی متقاضی ورود به دانشگاه تهران در رشته‌های مختلف مهندسی، برق و مکانیک هستند. درواقع اولویت اول انتخاب این افراد، دانشگاه تهران است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر به دانشگاه‌های برتر توجه نشود، بسیاری از برنامه‌های دانشگاه نیز محقق نخواهد شد، گفت: دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشور بیشترین متقاضی برای ورود را دارند، چرا که بالاترین رکورد علمی و حضور نخبگان در این دانشگاه‌ها است.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه در برنامه چهارم سعی شده برای ۱۰ دانشگاه برتر منابع خاصی در نظر گرفته شود، گفت: در سال ۹۳ بودجه‌هایی برای دانشگاه‌های برتر در نظر گرفته‌اند که سهم دانشگاه تهران ۷۰۰ میلیون تومان بوده است؛ این بودجه مایه شرمساری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران امکانات گسترده‌ای را برای دانشجویان اختصاص می‌دهد، گفت: دانشگاه طرح ساماندهی دارد که یکی از پتانسیل‌های‌ اصلی علم و فناوری‌ در کشور محسوب می‌شود؛ به طوری که ۲۳ هکتار فضای اختصاصی در جهت توسعه پارک‌های علمی و فناوری در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: ما باید در سیاست‌های راهبردی فکری کنیم که در این راستا سلسله نشست‌هایی در دانشگاه برگزار می‌شود تا راهکارهای جدی‌تری در راستای توسعه فناوری دانشگاه صورت گیرد.

نوشتهٔ پیشین
برنامه ریزی امیرکبیر برای قرارگرفتن در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا
نوشتهٔ بعدی
دانشگاه علوم پزشکی تبریز «هفته فرهنگی» برگزار می کند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!