ارتقای فعالیت‌ کیفی و پرهیز از توسعه کمی مهمترین سیاست وزارت علوم

کنکوران

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، مهم‌ترین سیاست هیئت امنا در این دوره آموزش عالی را، توجه به کیفیت و ارتقای فعالیت‌های کیفی دانشگاه‌ها و پرهیز از توسعه کمی اعلام کرد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر عبدالرضا باقری در مراسم تودیع و معارفه‌ مشاور وزیر و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه مرکزی که با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم برگزار شد، با بیان این مطلب، هیئت امنا را عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری کلان دانشگاه‌ها دانست و گفت: هیئت امنا از جایگاه خاصی برخوردار است و با توجه به حضور شخصیت‌های اثرگذار علمی، فرهنگی و اجتماعی در هیئت‌های امنا باید سعی شود نقش سیاست‌گذاری کلان این هیئت نسبت به گذشته پررنگ‌تر شود.

وی به نقش حمایتی هیئت امنا اشاره کرد و افزود: اعضای هیئت امنا نه تنها باید در جلسات حضور یابند بلکه باید در کنار رئیس و مدیران ارشد دانشگاه قرار داشته و بر چگونگی اجرای برنامه‌ها در دانشگاه‌ها اشراف داشته باشند.

دکتر باقری سومین وظیفه هیئت امنا را نقش نظارتی بر عملکرد دانشگاه‌ها دانست و گفت: باید سازوکارهایی تعبیه شود که بتواند بر عملکرد دانشگاه‌ها در راستای برنامه‌های تدوین شده در هیئت امنا نظارت کند.

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه مرکزی، پژوهش‌محور شدن دانشگاه‌ها و جهت‌دهی پژوهش به سمت نیازهای کشور، سرمایه‌گذاری در رشته‌های مورد نیاز، نقش‌آفرینی موثر دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی، تقویت ارتباط بین دانشگاه با بخش خصوصی و صنعت، مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین و متعهد را از دیگر سیاست‌ها و برنامه‌های هیئت امنا برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: اعمال این سیاست‌ها باید با دو رویکرد حفظ استقلال عملیاتی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و همین طور نقش حمایت از دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌های بزرگ برای تبدیل شدن به الگوهای کیفی صورت گیرد.

در ابتدای این مراسم دکتر فرهادی در سخنانی از زحمات و تلاش‌های دکتر رستمی ابوسعیدی تشکر و اظهار امیدواری کرد که با توجه به سابقه ۳۰ ساله مدیریت در حوزه‌های مختلف آموزشی و دانشگاه‌ها، ایشان بتوانند در دانشگاه پیام نور هم نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

وی همچنین، با برشمردن سوابق علمی و اجرایی دکتر باقری بر پررنگ‌تر شدن نقش هیئت امنا در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در دوران مسئولیت خود در مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم ارائه کرد.

نوشتهٔ پیشین
رشد ۱۰ درصدی دانشجویان بین‌المللی در آمریکا
نوشتهٔ بعدی
امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور و دانشگاه آکادمیک تاجیکستان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!