افراد متعهد به خدمات آموزش پزشکی در دانشگاهها بکار گرفته می شوند

دکتری

از این پس دانشگاه های علوم پزشکی پس از معرفی متعهدین خدمات آموزشی از سوی مرکز هیات علمی، از خدمات این افراد بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر باقر لاریجانی با اعلام این خبر گفت: از این پس دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور پس از معرفی متعهدین خدمات آموزشی از طریق مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، حسب اعلام نیاز اقدام لازم را درخصوص بهره­ مندی از خدمات این افراد به­ عمل می آورند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر با کمبود اعضای هیات علمی در نظام سلامت کشور مواجهه هستیم و لازم است نیروهای متخصصی که فارغ التحصیل می شوند و متعهد به خدمت هستند در حوزه آموزش علوم پزشکی به کار گرفته شوند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: سالانه افرادی موفق به اخذ دانشنامه تخصصی و دکتری تخصصی Ph.D می شوند که باید در بهره برداری از این نیروهای متخصص که از سرمایه های کشور هستند تسریع شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: پیشتر برخی از این همکاران به عنوان متعهد خدمات آموزشی به دانشگاه­ها و دانشکده­های علوم پزشکی کشور معرفی می شدند که به دلیل زمان بر بودن فرایند اداری جذب، همکاری آنها با وقفه مواجه می شد.

وی افزود: این در صورتی است که بکارگیری متعهدین خدمت مستلزم وجود ردیف سازمانی بلاتصدی و مجوز استخدام به­ عنوان عضو هیات علمی نیست.

لاریجانی یادآور شد: به منظور رفع این چالش و تسریع در به کارگیری نیروهای متخصص نظام سلامت، طی بخشنامه ای از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور خواسته شده حسب اعلام نیاز نسبت به بهره­ مندی از خدمات این دسته از افراد اقدام لازم را به­ عمل آورند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاهها و دانشکده ها پس از شروع به کار این افراد، نسبت به اخذ تائیدیه هیات اجرایی جذب دانشگاه یا دانشکده مطابق ضوابط اقدام خواهند کرد.

,
نوشتهٔ پیشین
آغاز ثبت نام ارشد پزشکی از اول بهمن/امکان انتخاب دو رشته
نوشتهٔ بعدی
آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی دستیاران دستگاه‌های اجرایی از امشب

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!