دوره دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی راه‌اندازی می‌شود

دکتری

راه‌اندازی دوره دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی در دانشگاه تربیت مدرس طی نشست شورای این دانشگاه به تصویب رسید.

مرجع اخبار دانشگاهی به نقل از ایسنا، دکتر مینایی، مدیر دفتر گسترش، ارزیابی و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس در این نشست، پژوهش در مبانی نظری و کاربردی زمینه‌های مختلف سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی و آموزش نیروهای متخصص جهت تأمین نیاز های مراکز پژوهشی، آموزشی، خدماتی و عمرانی کشور را از جمله دلایل توجیهی این رشته بیان کرد.

وی همچنین اظهار کرد: ارزیابی‌های زیست محیطی برای امور توسعه، توانایی مدیریت بهتر منابع آب، خاک و اراضی، مکان‌یابی استقرار طرح‌های توسعه با توجه به مسائل زیست محیطی و شناخت آستانه تحریک و ناپایداری محیط، مدیریت و برنامه‌ریزی حوضه‌های آبخیز در پشت سدها، کنترل فرسایش با توجه به آستانه تحول محیطی «بیوم‌ها» (یک اکوسیستم بزرگ با شرایط یکسان) و جوامع گیاهی و مدیریت فضاهای مختلف جغرافیایی مثل فضاهای ساحلی رودخانه‌ای دریایی و دریاچه‌ای و مناطق کم آب و مناطق کوهستانی کشور از مهارت و توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان این رشته است.

دکتر مینایی همچنین به وضعیت برنامه درسی رشته، سابقه رشته در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه‌ها، طرح موضوع در کمیسیون برنامه‌ریزی جامع آموزشی، طرح موضوع در شورای آموزشی دانشگاه و جدول ترم‌بندی دروس اشاره کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه پس از بحث و بررسی اعضای حاضر در جلسه، موضوع راه‌اندازی دوره دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی در دانشکده علوم انسانی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

همچنین در پایان این نشست گزارش بازنگری برنامه درسی دوره دکتری رشته آمار، ‌ارائه شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

جدیدترین اخبار دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی را در وب سایت مرجع اخبار دانشگاهی به نشانی www.UNR.ir و کانال تلگرام مرجع اخبار دانشگاهی به نشانی https://telegram.me/UNRNEWS دنبال کنید.

دوره دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی

نوشتهٔ پیشین
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی پیام نور ورودی مهرماه ۹۵ / جزییات نحوه ثبت نام
نوشتهٔ بعدی
چراغ سبز وزارت علوم به غیرانتفاعی‌ها/ پذیرش بدون کنکور در موسسات

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!