توضیح دانشگاه پیام‌نور خوزستان درباره ارائه دروس مجازی در این واحد دانشگاهی

پیام‌نور خوزستان : رییس دانشگاه پیام‌نور خوزستان با بیان این‌که انتخاب واحدهای درسی به دانشجویان تحمیل نمی‌شود، گفت: آموزش مجازی تنها برای برخی کلاس‌ها که تعداد دانشجویان آن‌ها به حد نصاب نمی‌رسد، اجرا می‌شود، با این وجود دانشجویان درصورت عدم رضایت می‌توانند این واحدها را حذف کنند.
دکترعلیرضا رازقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص افزایش کلاس‌های مجازی در این دانشگاه و نارضایتی دانشجویان از این شیوه آموزش، اظهار کرد: افزایش تعداد واحدهای درسی که آموزش آن‌ها به‌ شیوه مجازی ارایه می‌شود، به‌صورت آزمایشی انجام شد که پس از دریافت بازخورد نظرات دانشجویان، نتایج به سازمان مرکزی دانشگاه اعلام و تدریس این ‌واحدها به‌صورت مجازی منتفی شد، در حال حاضر وضعیت آموزش مجازی در دانشگاه پیام‌نور خوزستان همانند سال‌های گذشته است.

وی با بیان این‌که آموزش مجازی در راستای گسترش عدالت آموزشی مطرح و اجرا شده است، افزود: این سیستم آموزشی به‌عنوان دانشگاه باز شناخته شده و در دنیا رایج است و این دانشگاه با هدف ایجاد و گسترش عدالت در آموزش عالی تشکیل شد و فعالیت می‌کند.

رییس دانشگاه پیام‌نور خوزستان تصریح کرد: در کشور ما سیستم آموزش باز توسط دانشگاه پیام‌نور اجرا می‌شود تا در مناطق محروم و در شهرهای کوچک افرادی که توانایی حضور در دانشگاه‌های بزرگ را ندارند، از این طریق به تحصیل خود ادامه دهند و از این جهت محرومیت آموزش عالی رفع شود، شعار سیستم آموزش پیام‌نور هم محرومیت‌زدایی است.

رازقی‌زاده درخصوص این‌که ممکن است در برخی مناطق زیرساخت‌های لازم برای این نوع آموزش وجود نداشته باشد، بیان کرد: اکنون عمده کلاس‌های دانشگاه به‌صورت سنتی تشکیل می‌شود و تنها در بخشی از آن‌ها آموزش به روش مجازی است که تلاش می‌شود این نوع آموزش نیز در مناطقی که دارای زیرساخت‌های لازم هستند، اجرا شود.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور پس از نیازسنجی‌ و دریافت بازخوردها، ظرفیت ایجاد رشته‌های مجازی در هر منطقه را مشخص می‌کند. در استان نیز نظرات دانشجویان در این خصوص به سازمان مرکزی اعلام شد و تنها کلاس‌هایی که به حدنصاب خود نرسند، به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

نوشتهٔ پیشین
برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برای سال تحصیلی جدید
نوشتهٔ بعدی
مبلغ وام شهریه نیمسال اول سال تحصیلی جدید اعلام شد

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!