توقف دوره در ۸۰ مرکز علمی‌ کاربردی / تشریح دلایل کاهش رشته‌های دانشگاه جامع در سال تحصیلی جدید

کنکوران

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بیش از ۸۰ مرکز علمی کاربردی برای سال تحصیلی جدید توقف دوره گرفتند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت این دانشگاه گفت: جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع در راستای ارتقای کیفی این دانشگاه برگزار شده است.

وی گفت: بحث کارآفرینی و مهارت‌آفرینی در برنامه ششم بسیار تاکید شده و دانشگاه جامع تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد که برگزاری جشنواره اختراعات با عرضه هزار و ۴۱ اثر یکی از برنامه‌های ما بوده است.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه وزیر علوم پیرامون ارزیابی و نظارت مراکز دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی گفت: طرح رتبه‌بندی مراکز را در سه سطح خودارزیابی، ارزیابی عمومی و ارزیابی تخصصی آغاز کردیم که در مرحله اول تمام مراکز بر مبنای شاخص‌بندی‌ها خود را ارزیابی می‌کنند که این شاخص‌ها عبارت از ۹ شاخص اصلی، ۲۵ فرعی و ۲۵۶ شاخص کاربردی و عملیاتی است.

اخباری گفت: مراحل خودارزیابی مراکز به صورت نرم‌افزار تا پایان شهریور انجام و سپس تجزیه تحلیل می‌شود و تا پایان امسال سعی داریم تمام مراکز هزارگانه را ارزیابی کنیم.

* هیچ مرکز علمی‌ کاربردی تعطیل نمی‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ما ارزیابی مراکز را انجام می‌دهیم ولی هیچ یک از مراکز را تعطیل نمی‌کنیم، البته مراکزی که از امتیازات کمتری برخوردار باشند خودشان به مرور زمان خود را تعطیل می‌کنند ولی ما نمی‌گوییم که باید تعطیل شوند.

وی همچنین از توقف دوره در ۸۰ مرکز دانشگاه جامع خبر داد و گفت: یکی از علت‌های کاهش رشته‌ها توقف دوره‌ها بوده است زیرا برخی مراکز به کیفیت کافی نرسیدند. البته یکی دیگر از علت کاهش رشته‌ها نیز این بود که نیاز بازار کار را پوشش دهیم زیرا اگر مرکزی نتواند نیاز بازار کار را پوشش دهد دچار توقف دوره می‌شود.

اخباری در ادامه در رابطه با چگونگی توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه جامع گفت: وظیفه این دانشگاه تربیت تکنیسین است که در قبال ۴ تکنیسین یک کارشناس هم تربیت می‌کنیم ولی برخی صنایع و خدمات به کارشناس ارشد نیاز دارند که ما پروژه‌های کلان را تعریف کرده و در دستور بررسی قرار می‌دهیم تا در همان مورد خاص در تحصیلات تکمیلی فعال شویم ولی اینکه هر سال تحصیلات تکمیلی داشته باشیم مورد توجه نیست.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر جایگاه قرآن کریم در هنرهای ایرانی گفت: سعی داریم برای هنرهایی که از علوم قرآنی نشات می‌گیرند نیز دانشجو تربیت کنیم.

وی با اشاره به برآورد نیاز بازار کار از سوی دانشگاه جامع اظهار داشت: مرکز اطلاعات بازار کار وجود ندارد ولی ما بر مبنای آمایش سرزمینی نیازهای بومی، اقتصادی و اجتماعی را برآورد کرده و براساس آن سرمایه‌گذاری انجام می‌دهیم. به طور مثال موضوع قنات یکی از موضوعاتی است که در شرایط بحران آب کشور می‌تواند به عنوان یک رشته تحصیلی احیا شود.

اخباری ادامه داد: همچنین آیین‌نامه استفاده از خبرگان مجرب را مصوب کردیم تا میزبان خبرگان مجرب در دانشگاه جامع از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد برسد.

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دانشگاه از یکم تا چهارم شهریور ماه در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: علاوه بر عرضه توانمندی‌ها سعی داریم با تخصیص وام‌های کم‌بهره تجاری‌سازی‌ علم را هم انجام دهیم.

نوشتهٔ پیشین
نتایج نهایی دکتری /اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری ۲۸ مرداد منتشر می‌شود
نوشتهٔ بعدی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان :توجه به آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp