مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان :توجه به آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها

کنکوران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان آموزش‌های مهارتی را کلید تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد خواند و گفت: توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سطح استان ضروری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی پیش از ظهر امروز در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سنندج اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های توسعه و رشد کشورها و گسترش هر چه بیشتر در عرصه خدمات آموزشی و همچنین ارتقای بهره‌وری نیروی کار مستلزم توانمندسازی منابع انسانی و شاغلین در این بخش است.

وی تصریح کرد: با توجه به این مهم آموزش‌های مهارتی برای تربیت نیروی کار ماهر و پایداری شغلی فعالان در این عرصه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان به صورت ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان هدف از انعقاد تفاهم نامه‌های آموزشی را ورود به عرصه فعالیت‌های اقتصادی به منظور بهره‌برداری بهتر از توان علمی و امکانات، اعم از فضا و تجهیزات آموزشی موجود در موسسات آموزشی و پژوهشی کشور عنوان کرد و گفت: امکان استفاده دانشجویان از امکانات و تجهیزات به روز اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در راستای تربیت نیروی کار متخصص بر ورود به بازار کار از دیگر اهداف این مهم است.

این مقام مسئول برآورد نیاز استان به منابع انسانی توانمند و کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، نیازسنجی، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش شغل و شایستگی‌های حرفه‌ای را از اهداف این تفاهم نامه خواند و گفت: استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی و عملی موجود در اختیار اداره و آموزشکده، همکاری در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک، همکاری در خصوص تالیف، انتشار کتب و نشریات علمی و پژوهشی از دیگر اهداف دیگر انعقاد این تفاهم نامه است.

احمدی خاطرنشان کرد: همکاری و تسهیل در راه‌اندازی مرکز جوار دانشگاه (ASD) طبق ضوابط اداره کل، در اختیار قرار دادن کارگاه و امکانات فنی اداره کل در سطح استان بر اساس قراردادهای آموزشی بین اداره کل و آموزشکده بر اساس توافق طرفین، برگزاری آزمون و ارائه گواهینامه به فراگیران معرفی شده از سوی آموزشکده پس از قبولی بر اساس ضوابط مربوطه، ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از اساتید آموزشکده دارای صلاحیت فنی جهت تدریس دوره‌های مهارتی به صورت بدون هزینه از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در این تفاهم‌نامه است.

وی آموزش‌های مهارتی را کلید تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد خواند و خواستار توجه بیش از پیش به آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سطح استان شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شهرستان سنندج نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه آموزشی گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه آموزشی می‌تواند خلأ ارائه آموزش‌های مهارتی در جهت شناسایی نیازهای بازار کار و ایجاد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را پر کند.

فاطمه دانشور تصریح کرد: همکاری در تدوین و بازنگری استاندارهای آموزشی، نیازسنجی آموزشی و جمع آوری نیازهای آموزشی و ارائه به اداره کل، ارائه عناوین، سرفصل‌ها و محتوای درسی در قالب استانداردهای آموزشی به اداره، جهت بررسی وتصویب، حمایت از برگزاری المپیادهای مهارتی اداره کل و همچنین همایش‌ها و جشنواره‌ها و پرداخت هزینه ثبت نام و مشاوره جهت افرادی که دوره‌های مهارتی را طی می‌کنند از تعهدات دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سنندج در این تفاهم نامه آموزشی است.

به گفته وی، هزینه صدور گواهینامه برای قبول شدگان در آزمون، همکاری در برگزاری آزمون از طریق آزمونگر دارای صلاحیت و تامین فضای برگزاری آزمون کتبی و عملی، همکاری در خصوص تالیف و انتشار کتب و نشریات علمی و فرهنگی مورد نیاز اداره، بازدید از مراکز آموزشی توسط مدیران گروه و اساتید آموزشکده، همکاری در شناسایی نخبگان مهارتی به منظور شرکت در المپیاد ملی مهارتی و تامین مربی، تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز کارگاه‌های آموزشی از دیگر تعهدات دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سنندج در این تفاهم نامه آموزشی خواهد بود.

گفتنی است؛ براساس توافق طرفین مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت یک سال بوده و تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد تفاهم نامه با توافق طرفین انجام می‌شود.

نوشتهٔ پیشین
توقف دوره در ۸۰ مرکز علمی‌ کاربردی / تشریح دلایل کاهش رشته‌های دانشگاه جامع در سال تحصیلی جدید
نوشتهٔ بعدی
حساسیت وزارت علوم بر ارزیابی و نظارت مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی /تأکید بر بازبینی رشته‌های تحصیلی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!