فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی کمتر دغدغه اشتغال دارند

رییس دانشگاه علمی کاربردی یزد بیکاری بخش بزرگی از نیروی تحصیلکرده جامعه را به خاطر عدم انطباق تحصیلات دانش‌آموختگان با نیاز بازار کار دانست و گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی به تربیت دانشجویی می‌پردازد که در بازار و محیط کار به مهارت او نیاز است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر “ناصر صدرا ابرقویی” به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، به جایگاه این دانشگاه در آستانه ۲۳ سالگی اشاره کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در شرایطی وارد بیست و سومین سال فعالیت خود در عرصه آموزش عالی کشور می‌شود که جایگاه برتر و ویژه‌ای در رشته‌های فنی و ارائه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی فارغ‌التحصیلان در سطح کشور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین این دانشگاه در حال حاضر با توجه به شرایط و نیازهای روز کشور طرح‌های مختلفی در زمینه گسترش آموزش‌های مهارتی، پژوهشی داشته و خواهد داشت و با گذشت نزدیک به ربع قرن فعالیت، از امکانات فیزیکی و آموزشی نسبتاً خوبی علی‌رغم نداشتن بودجه دولتی برخوردار است به نحوی که همواره در بین سایر دانشگاه‌ها و موئسسات آموزش عالی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است.

صدرا ابرقوئی همچنین اضافه کرد: بزرگداشت فعالیت ۲۳ ساله دانشگاه جامع علمی کاربردی، فرصتی است برای معرفی خدمات و دستاوردهای دانشگاه در طول ۲۳ سال سابقه باارزش و نگاهی جدید همراه با فرصت ارزیابی امور و ایجاد توانی مضاعف در پیشبرد برنامه‌ها، اهداف و تقویت جایگاه دانشگاه در راستای ایجاد اشتغال و برطرف کردن مشکلات این بخش از جامعه که همواره دغدغه مسئولین نظام بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: قطعاً امروز آنچه به عنوان کارنامه این دانشگاه مورد توجه و قابل تقدیر است، فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه اجرای آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی با تاکید بر این نکته که عدم انطباق تحصیلات دانش‌آموختگان با نیاز بازار کار باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی از جمله بیکاری بخش بزرگی از نیروی تحصیل‌کرده جامعه خواهد شد، گفت: دانشگاه جامع علمی- کاربردی به تربیت دانشجویی می‌پردازد که در بازار و محیط کار به مهارت او نیاز است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان یزد در پایان نیز خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال‌های گذشته با ارائه آموزش‌های مهارتی و آموزشی در محل کار به دانشجویان، توانسته کمک شایانی به قشر تحصیل‌کرده جامعه بکند به این معنی که فارغ التحصیل این دانشگاه کمتر از دیگر فارغ التحصیلان دغدغه کار و اشتغال داشته و دارند.

نوشتهٔ پیشین
مهم‌ترین علت موفقیت دانشگاه علم و فرهنگ اتصال آن به جهاد دانشگاهی است
نوشتهٔ بعدی
حکم وزیر علوم برای سرپرست دانشگاه کوثر بجنورد

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!