عدم تعادل ظرفیت رشته‌ها با فضای دانشکده بهداشت همدان

کنکوران

معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت همدان گفت: با توجه به افزایش چند برابری دانشجویان و رشته‌های تحصیلی در دانشکده بهداشت، ظرفیت مکانی آن هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.
دکتر “فرشید قربانی” در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، اظهار کرد: دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان از دانشکده‌های قدیمی است که در ابتدا با دوره‌های عمومی کاردانی و کارشناسی آغاز به کار کرده اما امروزه پذیرای دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و PH.D نیز است.

وی تصریح کرد: این دانشکده از ۱۴ سال پیش شروع به پذیرش دانشجویان ارشد رشته بهداشت حرفه‌ای کرده و امروز نیز بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاهی است که پذیرای دانشجویان دکترای تخصصی بهداشت حرفه‌ای است.

قربانی افزود: در حال حاضر در هفت رشته بهداشت حرفه‌ای، مهندسی بهداشت، آمار زیستی و … دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد داریم و مهرماه امسال هم رشته مدیریت HSE در این دانشگاه راه‌اندازی شد، همچنین در مجموع ۲۰۹ دانشجو ارشد در این دانشکده در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه از هشت سال پیش اقدام به جذب دانشجو در مقطع دکترا کردیم، ادامه داد: امروز تعداد ۷۰ دانشجو مقطع دکترای تخصصی و ۳۰ دانشجو MPH در دانشکده بهداشت در حال گذراندن دوره های خود هستند.

قربانی از راه‌اندازی سه رشته کارشناسی‌ارشد و دو رشته PH.D خبر داد و افزود: رشته‌های مدیریت خدمات بهداشتی، مدیریت پسماند و مدیریت نگهداری تاسیسات شهری از رشته‌های مقطع ارشد است که مکاتبات و اقدامات راه‌اندازی آن انجام شده است.

مدیر گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز به ایسنا گفت: گروه بهداشت عمومی یکی از گروه های آموزشی دانشکده بهداشت است که در آن دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترای بهداشت عمومی را تربیت می‌کنیم.

دکتر “محمدمهدی هزاوه‌ای” تصریح کرد: با توجه به رسالتی که در رابطه با رشته بهداشت عمومی وجود دارد سعی می‌شود تا آموزش‌ها در جهت افزایش سطح آگاهی و سلامت عموم جامعه شکل گیرد.

وی افزود: دانشجویان مقطع ارشد و دکتری مقالات خوبی را در سطح جامعه و با هدف بهبود سطح سلامتی جامعه ارائه دادند و در آن سعی شده راه‌حل‌های مناسبی را برای بهبود سطح سلامت جامعه و گروه‌ها و سازمان‌های مختلف انجام دهند تا به عنوان یک راهکار در دستور کار قرار گیرد.

هزاوه‌ای اظهار کرد: یکی از اهداف این مرکز این است که دامنه فعالیت بهداشت محیط تنها در سطح استان نباشد و سعی کنیم مطالعات را در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر هم توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در استان مطالعات خوبی در زمینه پیشگیری از تصادفات و بهبود تغذیه انجام شده و تاثیرات مطلوبی را داشته است، افزود: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش سوختگی‌های کودکان زیر پنج سال در اثر وسایل گرمایشی تلاش شده تا با آموزش به مادران و افزایش آگاهی آن‌ها از وقوع حوادث پیشگیری کنیم.

نوشتهٔ پیشین
برنامه‌های دانشگاه فردوسی مشهد جهت توسعه فعالیت تشکل‌های دانشجویی
نوشتهٔ بعدی
پذیرش ۳۰۵ دانشجو در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!