افزایش ۳۰ رشته تحصیلی به رشته‌های دانشگاه آزاد سمنان

معاون آموزشی دانشگاه آزاد سمنان از افزایش ۳۰ رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه خبر داد.
مهدی سیاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: با موافقت شورای گسترش رشته‌های تحصیلی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۰ رشته تحصیلی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزوده شد.

وی افزود: گسترش تحصیلات تکمیلی به‌ویژه در گروه‌های فنی مهندسی، علوم انسانی و پیراپزشکی به‌عنوان مأموریت حوزه معاونت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شده است که بر این اساس تلاش داریم تا واحد دانشگاهی مرکز استان را به‌عنوان قطب تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: رشته‌های اضافه‌شده به رشته‌های این واحد دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی است که سه رشته در مقطع دکتری تخصصی و ۲۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های تحصیلی واحد سمنان افزوده شده است.

سیاهی گفت: این ۳۰ رشته شامل رشته‌هایی نظیر مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید، حقوق گرایش ثبت اسناد و املاک، مهندسی عمران گرایش GIS و … در مقطع ارشد و رشته‌هایی نظیر کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی، علوم سیاسی گرایش اندیشه‌های سیاسی و مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی در مقطع دکتری است.

وی همچنین از اصلاح هرم هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به‌عنوان یکی دیگر از مأموریت‌های حوزه آموزش یاد کرد و گفت: اصلاح هرم هیئت علمی، جذب هیئت علمی متخصص در کنار افزایش رشته‌های تحصیلی و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان برای توسعه واحد سمنان در حوزه آموزش در دستور کار قرار گرفته است تا به زودی شاهد جهش آموزشی در این واحد دانشگاهی باشیم.

این مسئول افزود: واحد سمنان با توجه به امکانات آموزشی و کمک آموزشی موجود اعم از تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه، سایت کامپیوتر و لابراتوار مجهز زبان و برخورداری از کادر آموزشی مجرب اعم از اعضای هیئت علمی و کارشناسان خبره و هم‌جواری این شهر با استان‌هایی نظیر تهران، خراسان رضوی و اصفهان می‌تواند به‌عنوان یک واحد دانشگاهی مستعد برای ادامه تحصیل داوطلبان ورود به دانشگاه در شهرهای بزرگ به حساب آید.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش این رشته‌های تحصیلی به زودی واحد سمنان به‌عنوان قطب دانشگاهی در حوزه تحصیلات تکمیلی معرفی شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: با افزایش این ۳۰ رشته جدید تعداد رشته‌های تحصیلی واحد سمنان در مقطع دکتری به ۲۵ رشته و کارشناسی ارشد ۶۰ رشته و در مجموع از مرز ۱۵۰ رشته گذشت.
/ دانشگاه آزاد سمنان

نوشتهٔ پیشین
اعمال تمام رشته‌ محل‌ها در دفترچه آزمون کنکور ۹۵
نوشتهٔ بعدی
یکسان شدن نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!