واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد به شاخص‌های بین‌المللی نزدیک می‌شوند

کنکوران

سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد با اشاره به فعالیت‌های بین‌الملل این دانشگاه در مناطق آزاد اعلام کرد: قرار است فعالیت واحدهای بین‌الملل مستقر در مناطق آزاد به شاخص‌های بین‌المللی نزدیک شود.


دکتر حسین ابراهیمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی دو حوزه توسعه واحدهای بین‌الملل وجود دارد، توضیح داد: حوزه‌های بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی شامل واحدهای بین‌الملل این دانشگاه در داخل کشور که اغلب در مناطق آزاد قرار دارند و واحدهای بین‌الملل در خارج از کشور می‌شود.

وی در مورد واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد در داخل کشور گفت: این واحدها اغلب در مناطق آزاد و تجاری مشابه کیش، قشم، جلفا، خلیج فارس، بندرانزلی و… مستقر هستند.

سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد در مورد فلسفه وجودی واحدهای بین‌الملل این دانشگاه در داخل کشور گفت: واحدهای بین‌الملل داخل کشور به این دلیل در مناطق آزاد ایجاد شده‌اند که امکان بهره بردن از پتانسیل خارج از کشور در مناطق آزاد فراهم شود. از جمله این پتانسیل‌ها حضور اساتید خارجی است که مشکل ویزا ندارند و راحت‌تر می‌توانند وارد کشور و مناطق آزاد شوند.

ابراهیمی ادامه داد: در این حوزه توافق خوبی بین دانشگاه آزاد اسلامی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد انجام شده که طی این توافق، مدیریت واحدهای مناطق آزاد دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان شورای تخصصی مدیریت قرار گرفته است و اولین جلسه این شورا هفته گذشته با حضور دکتر ترکان و دکتر میرزاده برگزار شد که در این جلسه اعضای شورا مشخص شدند و احکام‌ آن صادر شد. مقرر شده است این واحدها به شاخص‌های بین‌المللی نزدیک‌تر شوند. از جمله این شاخص‌ها استفاده از اساتید ایرانی خارج از کشور یا اساتید خارجی است که بتوانند وارد مناطق آزاد شوند. همچنین برگزاری دوره‌های مشترک در مناطق آزاد یا دانشگاه‌های برتر و… از جمله این شاخص‌هاست.

نوشتهٔ پیشین
اعضای شورای تحول دانشگاه پیام نور منصوب شدند
نوشتهٔ بعدی
بین المللی سازی آموزش پزشکی یکی از بسته‌های تحول حوزه آموزش است

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!