مجله تخصصی فیزیک واحد علوم و تحقیقات نمایه آی اس آی شد

کنکوران

مجله تخصصی فیزیک مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای واحد علوم و تحقیقات موفق به کسب نمایه آی اس آی شد.


به گزارش خبرگزاری مهر، داود درانیان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای واحد علوم و تحقیقات گفت: ایده اولیه راه اندازی مجله تخصصی فیزیک از سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) با توجه به احتمال عدم پذیرش و چاپ مقالات و پژوهش های محققان ایرانی در مجلات بین المللی و به دلیل مقابله با اعمال تحریم ها، پایه ریزی شد.

وی با اشاره به حمایت واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی مجلات معتبر و بین المللی افزود: این مجله در سایت اشپرینگل(Springer) نمایه شد، تا از این طریق مجله را به دیگر مراکز علمی جهان معرفی کنیم.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: با همکاری اساتید و دانشمندان برجسته داخلی و خارجی و حساسیتی که در چاپ مقالات به خرج داده شد، توانستیم علاوه بر افزایش سطح کیفی آن، رتبه های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد، وزارت علوم و نمایه ISC را برای این مجله اخذ کنیم.

درانیان گفت: برای اینکه مجله ای بتواند در آی اس آی نمایه شود باید در درجه اول مقالاتی که در آن منتشر می شود علاوه بر بالا بودن کیفیت و سطح تحقیقات به روز نیز باشند. همچنین اشخاص معتبر و شناخته شده ای در راس مجله و تحریریه آن حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر این مجله بصورت فصل نامه منتشر می شود و با توجه به قراردادی که با اشپرینگل دارد در هر شماره از آن تعداد۱۰ مقاله به چاپ می رسد و درصدد هستیم تا این مجله را بصورت دوماه نامه منتشر کنیم.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای واحد علوم و تحقیقات گفت: همچنین از آنجایی که ضریب تأثیر مجلات فیزیک بطور میانگین بین ۱.۵ تا ۲ است به دنبال آن هستیم تا ظرف یک سال آینده ضریب تأثیر این مجله حداقل به یک برسد.

نوشتهٔ پیشین
بازنگری آیین نامه اعطای تسهیلات پژوهشی دانشگاه علم و صنعت
نوشتهٔ بعدی
شهریه ثابت دانشگاه آزاد سال ۹۵ افزایش نمی یابد

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!