دانشگاه‌های علوم پزشکی ماموریت محور می‌شوند

کنکوران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی ماموریت محور می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، سید حسن هاشمی در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل و نمایندگان مجلس، استاندار مازندران و مسئولان شهرستانی بیان کرد: امید می‌رود در آینده با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب موجود شاهد فعالیت‌های برجسته حوزه بهداشت و درمان در استان باشیم.

طرح آمایش، محدود شدن دانشگاه‌ها نیست
وی طرح آمایش سرزمینی را برای ماموریت محور شدن دانشگاه‌ها ضروری دانست و افزود: این طرح محدود شدن دانشگاه‌ها نیست بلکه باید به دانشگاه‌ها به طور متوازن توجه کرد.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه تربیت نیرو باید هدفمند عمل کرد و متناسب با نیازها نسبت به تربیت دانشجو اقدام کنیم، عنوان کرد: با تقسیم ماموریت‌ها، حوزه آموزش و پژوهش نیز تقویت شود ضمن آنکه در حوزه خدمات نیازمند گسترش امکانات و فعالیت‌ها هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت در دو دهه آینده مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های خوبی در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی استان صورت پذیرفته است و امیدوارم که بخش درمانی هم به تدریج با حمایت‌های مسئولان استانی کمبودها برطرف شود.

هاشمی ادامه داد: در کشور به ازای هر هزار نفر ۱٫۲ تا ۱٫۵ تخت در کشور وجود دارد و در بابل این میزان ۱٫۲ است که تقریبا با استانداردهای کشوری برابری دارد.

وی با اعلام اینکه ۴۰ درصد تخت‌های موجود در استان مازندران نیازمند نوسازی است، گفت: باید در حوزه خدمات درمانی فرصت بازسای و نوسازی را فراهم کنیم.

هاشمی وضعیت اساتید و اعضای هیات علمی این استان بسیار مناسب دانست و قابلیت توریست درمانی را از استعدادهای منطقه مازندران بیان و اظهار کرد: طب سنتی به دلیل ویژگی ممتاز و قدمت دیرینه آن در کشور به ویژه در این منطقه قابلیت توسعه دارد و در مازندران امکان ارایه خدمات با تاسیس یک مرکز و کلینیک وجود دارد.

هاشمی خواهان توجه بیشتر مسئولان استان به تغییرکاربری برخی زمین‌های مربوط به دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و تامین اعتبار برای ایجاد مراکز مورد نیاز و تجهیز مراکز فعلی در این اراضی شد.

نوشتهٔ پیشین
تا مهر ۹۵ افزایش شهریه ثابت نداریم
نوشتهٔ بعدی
افزایش اختیارات مالی واحدهای دانشگاهی پیام نور

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!