آمارهایی از آزمون دکتری ۹۴ / نتایج نهایی دکتری ۹۴ فردا اعلام می‌شود

دکتری

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان جزئیات و آمارهایی از نتایج آزمون ورودی دوره دکتری ۹۴ گفت: نتایج نهایی آزمون فردا ـ چهارشنبه ـ اعلام می‌شود.
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری (PHD) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۴ فردا چهارشنبه ۲۸ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمام پذیرفته شدگان مذکور ضرورت دارد بر اساس مفاد اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگا‌ه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ذیربط و کسب اطلاع از برنامه زمانی اعلام شده مربوط به هر کدرشته محل، در زمان مقرر برای ثبت‌نام و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده مراجعه کنند.

در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴، ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب ثبت‌نام کردند که ۸۷ هزار و ۵۱۲ نفر زن و ۱۱۴ هزار و ۱۴۸ نفر مرد هستند که این آمار نسبت به سال ۹۳ تعداد ۳۸ هزار و ۷۳۱ داوطلب کمتر است.

وی افزود: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دکتری صبح جمعه ۱۵ اسفند سال ۹۳ برای پذیرش در ۲۵۰ کدرشته امتحانی و ۷ گروه آموزشی در ۵۳ شهرستان مختلف و ۱۰۲ حوزه امتحانی برگزار شد.

توکلی با بیان اینکه پاسخنامه امتحانی به صورت پلمپ‌شده به قرنطینه دفتر فناوری اطلاعات سازمان سنجش منتقل و توسط دو دستگاه علامت‌خوان قرائت شده است، گفت: از ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب ثبت‌نام‌کننده ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب در جلسه حاضر بودند و تعداد ۳۷ هزار و ۷۳ داوطلب غایب بودند یعنی ۸۱٫۶۲ درصد داوطلبان در جلسات حاضر و ۱۸٫۳۸ درصد غایب بودند.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب حاضر در آزمون تعداد ۷۲ هزار و ۳۵۸ نفر زن و ۹۲ هزار و ۲۲۹ نفر مرد بودند و از تعداد ۳۷ هزار و ۷۳ داوطلب غایب تعداد ۱۵ هزار و ۱۵۴ نفر زن و ۲۱ هزار و ۹۱۹ نفر مرد بودند.

به گفته وی نتایج اولیه آزمون در روز ۲۶ فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت که از تعداد ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب حاضر برابر ضوابط تعداد ۵۶ هزا رو ۷۴۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

توکلی گفت: از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر زن و ۳۳ هزار و ۱۶۲ نفر مرد هستند یعنی ۴۱٫۵۵ درصد مجازین زن و ۵۸٫۴۵ درصد مرد هستند و داوطلبان مجاز در اردیبهشت ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود انتخاب رشته کردند.

وی افزود: از ۵۶ هزا رو ۷۴۰ داوطلب مجاز ۴۰ هزار و ۳۰۴ نفر انتخاب رشته کردند یعنی ۷۱ درصد داوطلبان مجاز فرم انتخاب رشته را کامل کردند و از تعداد ۴۰ هزار و ۳۰۴ انتخاب رشته کننده ۳۰ هزا رو ۶۱ داوطلب یعنی ۷۴٫۵۹ درصد به عنوان معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی سوابق علمی آموزشی معرفی شدند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۳۸ نفر زن و ۱۷ هزار و ۸۲۳ نفر مرد بودند و قبول شدگان نهایی نیز فردا چهارشنبه ۲۸ مردادماه معرفی می‌شوند.

نوشتهٔ پیشین
کد رشته محل‌های جدید دانشگاه علمی‌کاربردی اعلام شد
نوشتهٔ بعدی
تشکیل ستاد علم و فناوری به ریاست وزیر علوم

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
error: Content is protected !!